top of page

תקנון
הנהגת הורים בית ספרית

Hebrew Writings

פתיח
תלמידים מפיקים תועלת מקיומם של יחסים של כבוד הדדי ושל ערוצי תקשורת פתוחים בין הבית ובין
מוסד החינוך. מגע רציף בין ההורים למורים עשוי להפוך את בית הספר/גן הילדים למוסד קרוב ומוכר
עבור ההורים, באופן שמאפשר להם להשפיע על צביונו ולהיות מושפעים ממנו.


מערכת החינוך רואה בהורים שותפים בתהליך החינוכי במוסד החינוך.
כדי שהצוות החינוכי יעמוד במשימה מורכבת של חינוך הילדים יש לכבד את האוטונומיה המקצועית שלו
ולאפשר לו להפעיל שיקולי דעת מקצועיים ללא התערבות חיצונית, וזאת בהתאם למדיניות שקבע
המוסד החינוכי, באישור הפיקוח ובכפוף לחוזרי המנכ"ל.
לשיתופם של ההורים יתרונות רבים בכל הנוגע להתנהלותו של בית הספר, תמיכה בהנהלתו וצוות
ההוראה, חיזוק היחסים עם הרשות המקומית והענקת דוגמה אישית לתלמידים.


יודגש כי הקמתה של נציגות הורים מוסדית היא זכות המוקנית להורים, ואיננה חובה. עם זאת, על המוסד
החינוכי לשאוף למען קידום הקמתה.
להרחבה: חוזר מנכ״ל https://apps.education.gov.il/mankal/horaa.aspx?siduri=288


ועדים כיתתיים
יש לעודד דו שיח רציף בין הנציגויות הכיתתיות לצוות ההוראה ע"מ ליצור תהליך של עשייה ברמת הכיתה,
דבר שיאציל על פעילותו הכוללת של בית הספר. קשרים הדוקים של הועדים הכיתתיים יעזרו ליצירת
סביבה לימודית חמה ואינטימית ויגבירו את תנופת העשייה והמעורבות של התלמידים עצמם.

ועד מרכזי
יתקיימו פגישות סדירות עם מנהלת ביה"ס וצוות ההוראה, בהן תידון תוכנית העבודה של הנהלת בית
הספר ורתימת כלל ההורים להגשמתה. יועלו רעיונות חדשים והאופן למימושם.


המטרות של מעורבות הורים בביה"ס
1 .להוות גורם מסייע ומשפיע לשיפור החינוך וההוראה בביה"ס.
2 .לתרום לאופיו הייחודי של ביה"ס ולאוטונומיה שלו.
3 .לספק תשובה לנושאים אקטואליים מיוחדים ולהגביר את הזיקה לחיי יום-יום.
4 .לקרב בין תפיסות חינוכיות של הבית ושל ביה"ס.
5 .לאפשר לביה"ס להכיר את הערכים של ההורים, ולהתחשב בהם.
6 .לאפשר להורים להתחקות אחרי התהליך החינוכי של ילדיהם.
7 .לשמש בסיס ליחסי אמון בין הורים ומורים.
8 .לצמצם את הביקורת ההדדית.

9 .לסייע למורה בעבודתו היום-יומית.
10 .לעודד הורים ליוזמות נוספות.
11 .להשפיע על יחסם החיובי של התלמידים לביה"ס.
12 .לסייע לקידומם של הילדים ולהגברת הישגיהם הלימודיים.
13 .לסייע להתמודדות ביה"ס עם השפעות שליליות שמחוץ לביה"ס.


מהות ועד הורים ותחומי פעילותו
שלושה תחומי פעולה עיקריים של ועד ההורים :
1 .ועד הורים מהווים צינור קשר שדרכו מוזרם מידע ממערכת החינוך אל ההורים ומן ההורים אל
המערכת. תפקידי הועד בתחום זה – ריכוז מידע והפצתו. (דרכי הפצת המידע: הפצת
הפרוטוקול מישיבות ועד ההורים המרכזי להורים דרך הועדים הכיתתיים, ודרך אתר בית הספר,
דרך עלון להורים ובמהלך כינוסים של הורים במסגרת כיתתית – ימי הורים, שכבתית או כלל
מוסדית).
2 .ועדי ההורים הינם מנהיגי ציבור ההורים. תפקידם הוא: לקרב את ההורים למוסדות החינוך,
להניע את ההורים להגביר מעורבותם בחינוך, להפעיל הורים בתחומי עשייה שונים במסגרת
המוסד החינוכי.
3 .ועדי ההורים מהווים את הנציגות הנבחרת של ההורים. ככאלה הינם שותפים למערכת החינוך
ותפקידם לפעול לקידום החינוך, לטובתם ולרווחתם של התלמידים.


תחומים שהם מחוץ לסמכותם של ועדי הורים – מעורבות ולא התערבות
מערכת היחסים בין ההורים לבין הצוות החינוכי משמשת דוגמה עבור הילדים, ולכן חשוב שתהיה זו דוגמה
של כבוד הדדי ושל תקשורת משמעותית, שכן מערכת החינוך מעוניינת בשיתוף פעולה מתמשך, סדיר
ומכובד בין מוסד החינוך להורים.
על מנת למנוע מצבי עימות מיותרים בין ועדי ההורים לבין הגורמים השונים במערכת החינוך, נבהיר מהם
התחומים שהם מחוץ לסמכותם של ועדי ההורים ובמה אין הם עוסקים:
1 .ועד ההורים אינו מחליף בעלי תפקידים במערכת החינוך ואינו בה למלא את מקומם. ממילא, אין
הועד עוסק בפיקוח מקצועי על עובדי החינוך, במינויי הם או בפיטוריהם.
2 .אין ועד ההורים עוסק בנושאים אישיים הנוגעים לעובדי החינוך.
3 .אין ועד ההורים ראשי להתערב בשיקולים מקצועיים של עובדי החינוך ובכלל זה ציונים הניתנים
לתלמידים.


כללים חשובים
בתחילת כל שנת לימודים ייערכו בחירות לוועד הכיתה/הגן ולנציגות הורים מוסדית. הבחירות ייערכו
בנוכחות המנהל או נציג מטעמו (להלן: "נציג"). באחריות המנהל או הנציג לפקח כי הליך הבחירות
מתקיים בהתאם להנחיות חוזר זה בכל שלבי הבחירה. יובהר כי מנהל מוסד החינוך לא יתערב בהליך

הבחירות למעט חובתו לוודא כי ההליך הפרוצדורלי מתקיים בהתאם להנחיות חוזר זה. במקרה של
התערבות המנהל לטובתו של אחד המעורבים יובא הדבר לידיעת המפקח.


כל ישיבות נציגות ההורים של בית הספר/גן הילדים על ועדותיה במהלך כל שנת הלימודים יתקיימו
בידיעתו של מנהל המוסד החינוכי ובשיתופו.


המנהל או הנציג ישתתף ללא זכות הצבעה בכל ישיבות ועד ההורים בכיתה/בגן, בכל ישיבות המועצה
ובכל ישיבות נציגות ההורים המתקיימות בתחומי בית הספר/הגן.


במקרה של חילוקי דעות בין הנהלת בית הספר/גן הילדים לבין נציגות ההורים יש לנהוג על פי ההנחיות
שלהלן:
1(יש להביא הדבר להכרעתו של המפקח הכולל.
2(במקרה של מחלוקת או סכסוך בין צוות בית הספר לבין נציגויות ההורים לא ייפגעו התלמידים.
3(במקרים קיצוניים בהם נציגות ההורים פועלת בניגוד להנחיות חוזרי המנכ"ל, למנהל המחוז יש סמכות
לבטל את נציגות ההורים של המוסד החינוכי לאותה שנה.


חל איסור מוחלט על כלל ההורים ובפרט על נציגויות ההורים השונות לקיים פעילות פוליטית
ותעמולה מכל סוג בשטח המוסד החינוכי.


הפעלת הורים
ועד ההורים פועל בכל התחומים שהורים יכולים לסייע למוסד החינוכי ולתלמידיו. במרבית הנושאים
מתבטאת פעילות הועד בכל השלבים: תכנון, ארגון וביצוע, במקצתם מתמצה פעילות הועד בהשתתפות
בדיונים ובקבלת החלטות.
ועד הורים – פעיל ככל שיהא – אינו יכול לבוא במקום ציבור ההורים. אחד תפקידים החשובים של ועד
ההורים הינו לקרב את ציבור ההורים אל המוסד החינוכי ולגייס הורים מתנדבים שיסייעו לביה"ס בנושאים
שונים. נמנה כמה מנושאים אלה:
1 .עזרה טכנית ארגונית לאירועים, מסיבות ומופעים
קישוט, הכנת כיבוד, הכנת תפאורה, בימוי, המחזה, וכיו"ב. עזרה טכנית ארגונית בתחום הפדגוגי
הכנת עזרי לימוד, משחקים פדגוגיים, כרטיסיות עבודה, מרכזי למידה, תצוגות חינוכיות וכיו"ב.
סיוע בהפעלת ספריית ביה"ס, טיולים, סיורים וביקורים – ארגון, ליווי והסעה.
2 .סיוע לפעילויות החינוכיות של המוסד
סיוע בכיתות פעלתניות, מילוי מקום מורים נעדרים, השתלבות הורים כמרצים בשיעורים, ארגון
ביקורים במפעלים שבהם עובדים ההורים, עזרה לפרויקטים חינוכיים כגון: בר מצווה, כחול-לבן
ודומיהם.
3 .השתלבות בפעילות הבלתי פורמאלית

ארגון חוגים והעברתם, כגון: כלכלת בית, עבודות יד, מוסיקה וכיו"ב. השתלבות ביום חינוך ארוך
בתחומים שהוזכרו לעיל.
4 .עזרה לתלמידים
שיעורי עזר, חונכות, קיום קשר עם תלמידים חולים, ביקור תלמידים אבלים, קיום קשר עם
תלמידים בסכנת נשירה, עזרה לתלמידים נכים, כגון: הסעה למרכזי שיקום, סיוע לתלמידים
חריגים ולהוריהם, סיוע לתלמידים נזקקים, כגון: הפעלת ספריית השאלה לספרי לימוד וציוד
לימוד אחר, הפעלת מחסן הלבשה.


הליך הבחירה לוועד הכיתה/הגן
א. זימון לאסיפת ההורים שבה יתקיים הליך בחירת ועד ההורים יישלח כשבוע ימים לפני מועד המפגש.
ב. בוועד כל כיתה/גן יכהנו שלושה חברים בלבד.
ג. במקרה שלא התנדבו שלושה הורים, יכהן ועד מצומצם.
ד. לא ניתן לחייב הורים לבחור או להיבחר לוועד. אם לא התנדבו הורים כלל, לא יכהן ועד באותה שנה.
ה. ככלל, רק הורה של תלמיד בכיתה/בגן הנוכח בזמן ההצבעה רשאי לבחור ולהיבחר לוועד, בהתאם
לכללים ולסייגים המפורטים בסעיפים ז - יב.
ו. הורה הנוכח באספת ההורים יכול להציג את מועמדותו לוועד ההורים ולפרוס את משנתו.
ז. הורה שמעוניין להיבחר ונאלץ להיעדר מהאספה בשל שירות מילואים פעיל בן יותר מיום אחד, אשפוז
בבית חולים או שבעה ימי אבל על קרוב מדרגה ראשונה, יכול להציג מועמדות באמצעות הודעת דוא"ל
בלבד ובצירוף אישור רשמי להיעדרותו, ולשלוח אותה אל המחנך/הגננת/המנהל עד יום לפני מועד
הבחירות.
ח. בחירת ועד – כל תלמיד בכיתה/בגן מקנה להוריו (לאפוטרופוס שלו) זכות אחת לבחירה. לכן, שני
הורים לאותו תלמיד ייחשבו לעניין הבחירות בכיתה/בגן כאחד, ותהיה להם זכות הצבעה אחת בכל כיתה
בה לומד ילדם.
ט. היבחרות לוועד – לא יוכלו להיבחר לוועד הכיתה/הגן שני הורים לאותו תלמיד.
בבית ספר בו לומד יותר מילד אחד לאותם הורים, יוכל כל הורה להיבחר לוועד כיתה אחר.
י. ההצבעה תהיה פומבית, אך אם %10 לפחות מההורים הנוכחים בישיבה יבקשו זאת – תתקיים הצבעה
חשאית.
יב. לא יוכלו להיבחר לוועד ההורים:
1)עובדי הוראה במוסד חינוך רשמי, או במוסד חינוך מוכר שאינו רשמי, או במוסד תרבותי ייחודי או
במוסד פטור. ( עו"ה ובני זוגם של עו"ה יוכלו להיבחר לוועד הורים במוסד חינוך שמחוץ לרשות שבה הם עובדים).
2)עובדי משרד החינוך בתפקיד ניהול/פיקוח, לרבות מנהלי מוסדות חינוך וסגניהם, מפקחים, ממונים,
מנהלי יחידה, מנהלי אגף ומנהלי מינהל, ובני זוגם של אלו.
3)עובדי רשות חינוך מקומית, עובדי מועצה אזורית, חברי מועצה
4)עובדי בעלות המוסד החינוכי (בין אם בעלות פרטית ובין אם רשות חינוך מקומית) שבו לומד ילדם ובני זוגם.

5)מי שעובדים בעמותה בעלת זיקה למוסד החינוכי לרבות עמותת הורים (להלן: "עמותה"), ומי שנושאים
בתפקיד בעמותה (לרבות מנכ"ל, יו"ר, גזבר) ובני זוגם.
6)חברי מפלגה שנבחרו למלא תפקיד במפלגה או בכנסת, וכן מי שהציגו את מועמדותם לרשימה לכנסת
בתקופת הבחירות, ובני זוגם.


ישיבות ועד הורים מרכזי
הנציגות שתיבחר תייצג את כלל הורי בית הספר, ולכן מומלץ כי היא תכלול נציג מכל שכבה, ובמידת
האפשר מכל כיתה. כן מומלץ לאזן בין הכיתות השונות, השכבות השונות, היישובים השונים וכד'.
באחריות יו"ר ועד ההורים, בתאום עם מנהלת ביה"ס, לקבוע את מועדי מפגשי ועד ההורים המוסדי
בשנת הלימודים. יש להוציא לוח פגישות שנתי על בסיס של פגישה חודשית. לכל מפגש יצא זימון בדואר
אלקטרוני ובדיוור רגיל לחברי הועד המוסדי ולחברי הנהלת ביה"ס על פי הצורך, בו יפורטו הנושאים שעל
סדר היום.
%50 מחברי נציגות ההורים המוסדית רשאים לדרוש בכתב כינוס ישיבת נציגות שלא מן המניין, והיו"ר
חייב לזמנה תוך שבועיים.
מפגשים חריגים/דחופים שמעבר לתכנון יזומנו על פי הצורך על ידי היו"ר.


מהלך הישיבות
הישיבה הראשונה , בתחילת השנה, תפתח על ידי מנהלת ביה"ס שתציג את מטרות ביה"ס, התוכניות
החינוכיות, החברתיות והתרבותיות של ביה"ס ואת ציפיות צוות ביה"ס מנציגות ההורים.
נציגי ההורים יציגו את עצמם, את תוכניותיהם לגבי התפקידים שיוכלו למלא ואת התחומים שבהם יוכלו
לסייע.
היו"ר היוצא של המוסד, ימסור דו"ח פעילות הועד היוצא. יתבצע הליך בחירת היו"ר החדש ובסיום
הבחירות תמשיך הישיבה להתנהל על פי סדר היום שנקבע בזימון.
הנציגות תקבל את החלטותיה ברוב דעות, ותביאן לידיעת ציבור ההורים. ההצבעה בהחלטות וועד
ההורים המרכזי תהיה פומבית, אלא אם נדרשה הצבעה חשאית על ידי %10 לפחות מהמשתתפים
בישיבה.
החלטות ועד ההורים המרכזי מחייבות את ועדי ההורים הכיתתיים.
כל פרסום של ועד הורים מרכזי יהיה בתיאום עם מנהל ביה"ס. ביה"ס יסייע לנציגות בשירותי משרד על פי
הצורך.
הוועד המרכזי ימצא דרכים נאותות לשתף את ועדי ההורים הכיתתיים ואת כלל ההורים בהחלטות
ובפעילות לטובת ביה"ס.

סכום הישיבות
לכל ישיבה ירשם פרוטוקול ע"י מזכירות הועד בו ירשמו כלל החלטות שהתקבלו בישיבה. הפרוטוקול יופץ
לכלל חברי הוועד המרכזי, להנהלת ביה"ס, ליו"ר מועצת התלמידים ולגורמים אחרים על פי הצורך.

פרוטוקול הישיבה יובא לאישור בישיבת הוועד המרכזי שלאחריו. הפרוטוקול יופץ גם באתר ביה"ס תחת
פרק ועד הורים.


ועדות
כללי
הוועד המרכזי רשאי לבחור ועדות על פי הצורך. הועדות יכולות להיות ועדות קבועות או ועדות למטרה חד
פעמית. לכל ועדה ינוסחו מטרות מוגדרות בכתב ע"י הוועד המרכזי.
הרכב הועדה–
כל ועדה תורכב מ: יו"ר ומספר חברים לפי הצורך, רצוי מלווה מטעם ביה"ס. (מנהל, מורה, עובד).
מטרת הועדה-
כל ועדה שנבחרה נדרשת להתניע פעילות, למפות פערים/צרכים, להציג מצב קיים ולהביא נושאים
להצבעה בישיבות החודשיות.
דיווח הועדה –
באחריות יו"ר הועדה להוציא דו"ח כתוב לועדת ביקורת, ליו"ר ועד הורים המרכזי ולמנהלת ביה"ס.
סוגי ועדות -
ועדת כספים ( חובה) :
חובה למנות לוועד המרכזי גזבר שיעבוד בשיתוף פעולה עם יו"ר הוועד ומנהלת בית הספר בנושאים
הכספיים השונים.
- יאשרו ויבקרו את תשלומי ההורים והכספים הנגבים מההורים במשך השנה.
- ישתתפו בקביעת מסגרת תקציבית לסיוע לתלמידים נזקקים.
- ישתתפו בקביעת המסגרת התקציבית של תוכניות לימודים נוספת.
- ישתתפו בקביעת מסגרת תקציבית לטיולים, אירועים ופעילויות תרבות, המחייבים גבייה מהורים.
- יאשרו את מסגרת תשלומי הורים יחד עם יו"ר הוועד המרכזי , שתוצע על ידי הנהלת ביה"ס. בכל
מקרה לא תאושר גביה מעבר לתשלומים ולסכומים שאושרו בועדת החינוך של הכנסת מידי שנה.
- תציג דו"ח מצב גבייה והוצאות תשלומי הורים אחת לרבעון/ישיבה על פי הצורך.
- כל הוצאה תהיה מחויבת בטופס הוצאה בחתימת יו"ר הוועד המרכזי , גזבר הוועד המרכזי
ומנהלת בית הספר. הוצאה במקרים מיוחדים תאושר ע"י יו"ר הוועד המרכזי , גזבר הוועד
המרכזי ומנהלת בית הספר.
ועדת שיווק ויח"צ-
- תשקוד על תוכנית שיווקית בשיתוף הנהלת בית הספר.
- תשתמש במדיה הכתובה והאלקטרונית לבדל ולייחד את עשייתו ופעילותו של בית הספר
- תתחזק את תכני ועד ההורים המופצים דרך אתר בית הספר.
ועדת אירועים/תרבות:
- תהיה שותפה בתכנון "סל תרבות", (כגון: ביקורים במוזיאונים, הצגות, קונצרטים, וכד'). ותוודא
אי חריגה מהמסגרת התקציבית שאושרה.
- תיזום אירועים תרבותיים במסגרת המוסדית.

- תמפה את אוכלוסיית ההורים ע"מ לעודדם לקחת חלק פעיל באירועים תרבותיים, אם לפי
כישרונותיהם ואם לפי כישוריהם.
- תיזום אירועים תרבותיים עם בתי ספר יסודיים אחרים בסביבה.

בחירות
הנציגות תיבחר בדרך זו: בישיבתה הראשונה של הנציגות הכיתתית ייבחר נציג מטעמה לוועד
המרכזי שיהיה חבר גם בוועד הכיתתי.
מנהל בית הספר יכנס, בהודעה אישית בכתב, את נציגי ההורים של הוועד המרכזי לישיבה
הראשונה בתחילת הלימודים. בפגישה זו ישתתפו מלבד נציגי ההורים גם המנהל וחברי הנהלת
בית הספר. בישיבה זו יבחר גם יו"ר הוועד המרכזי.
המנהל יציג את מטרות בית הספר, את התוכניות החינוכיות, החברתיות והתרבותיות של בית הספר
ואת ציפיות צוות בית הספר מנציגות ההורים המרכזית. . נציגי ההורים יציגו את עצמם, את
תוכניותיהם לגבי התפקידים שיוכלו למלא ואת התחומים שבהם יוכלו לסייע.


וועד הורים מרכזי –
נציגי וועד הורים מרכזי ייבחרו מתוך הוועדים הכיתתיים של כל כתה בבית הספר. נציג אחד לכל
כתה. בדרך דמוקרטית של הצגת המועמדים, הצבעה ורישום פרוטוקול.נציגי הוועד המרכזי יבחרו
את היו"ר.
רצוי שלתפקיד יו"ר ייבחר חבר שכיהן כבר לפחות פעם אחת כחבר נציגות כללית."ועדי הורים
כיתתיים וועד הורים מרכזי (נציגות ההורים בית ספרית) ייבחרו אך ורק על פי תקנון ארגון ההורים
הארצי". (תיקון נש / 10 ,429 . (יו"ר הוועד לא יכהן יותר משתי תקופות אלא אם כן ייבחר ברוב של
3/2 מכלל חברי הוועד המרכזי.
בנוסף, הוועד המרכזי, במידת הצורך, יבחר עד 2 סגנים ליו"ר הוועד לשם סיוע ועזרה בעת הצורך,
יועץ משפטי ,גזבר לוועד המרכזי , נציגים ובעלי תפקידים נוספים כפי שימצא לנכון. יש לוודא
שבתהליכים אלא, תבוא לידי ביטוי, נציגי השכבות בבית הספר.
היו"ר רשאי להתפטר מתפקידו בתנאי שיודיע לחברי הוועד על כוונתו לעשות כן לפחות 14 יום
מראש, בהודעה בכתב לכל חברי הוועד. היו"ר המתפטר ידאג שעד מועד פקיעת כהונתו תקבע
ישיבה לבחירת יו"ר חדש.
מנהל ביה"ס ישתתף בכל הפגישות של נציגות ההורים המרכזית. כל פרסום של נציגות ההורים
יהיה מתואם עם מנהל בית הספר. בית הספר יסייע לנציגות בשירותי משרד. ע"פ החלטה של יו"ר
הוועד ניתן לקיים ישיבה במקרים מסוימים ללא השתתפות נציגות של בית הספר.
מנהל ביה"ס ישתתף בפגישת נציגות ההורים המוסדית ללא זכות הצבעה, ולא תהייה לו מעורבות
פעילה כל שהיא בהליך הבחירות או בקביעת תוצאתן.


מי אינו יכול להיבחר -
לנציגות הורים בית ספרית לא יוכלו להיבחר מי שילדיהם אינם לומדים בבית הספר.

הנציגות תמצא דרכים נאותות לשתף את כלל ההורים בהחלטות ובפעילויות לטובת בית הספר.
אחת הדרכים יכולה להיות פגישות רחבות של צוות בית הספר ומועצות ההורים המורכבת
מנציגויות ההורים הכיתתיות.


חילוקי דעות –
אם יתגלעו חילוקי דעות בין הנהלת ביה"ס לנציגות ההורים, יובא הדבר להכרעתו של מפקח בית
הספר או של מנהל המחוז. במקרה של מחלוקת או סכסוך בין צוות בית הספר להורים לא ייפגעו
התלמידים.
הוועד רשאי להחליף את היו"ר ולמנות מבין חבריו יו"ר חדש בהתקיים התנאים המצטברים הבאים:
1 .הנושא עומד על סדר היום של הישיבה.
2 % .75 מחברי הוועד השתתפו בישיבה.
3 % .60 מבין המשתתפים הצביעו בעד החלפתו.


משך כהונה -
משך כהונת נציגות ההורים הוא עד בחירת נציגות חדשה בראשית שנת הלימודים הבאה.
נהלי הבחירה של וועד כיתתי והפעלתו -
- נציגות ההורים בכיתות תיבחר מידי שנה באסיפה כללית של כל הורי הכיתה לא יאוחר מתום
חודשיים מפתיחת שנת הלימודים. בנציגות הכיתה יכהנו 3 חברים מקרב הורי הכיתה.
- נציגי הכתה יבחרו לוועד הכתה בדרך דמוקרטית של הצגת מועמדות ובחירה ישירה.
- וועד הכתה יעסוק בפעילות החברתית בכתה, כולל סיוע ועזרה למחנכת הכתה במידת הצורך.


  • Whatsapp
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
  • Instagram
bottom of page